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MtlMan

Detroit: obtenir une maison en échange d'une minivan

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Peu importe où l'on se trouve sur la planète, je pense qu'on pourra toujours se consoler en regardant Détroit.....

 

http://ca.news.yahoo.com/blogs/sideshow/mother-six-trades-98k-house-used-minivan-152424777.html

 

Mother of six trades in $96k house for used minivan

 

A mother living in Detroit has traded in her four-bedroom home for a 2006 minivan.

LaWanda Flake, a 36-year-old, disabled mother of six traded in her four-bedroom, three-bath house, located in one of the city's better neighborhoods and valued at $96,000 for a 2006 Chevrolet Uplander with 85,000 miles, valued at between $5000 and $8,500.

"I had a lot of good offers, some from out of state. It turned out I took one of the first offers I got because I felt like it helped us both," Flake told the Detroit News. "They needed the house more than anyone I spoke with. They kept telling me it was a blessing to them. I really feel like I made a good decision."

Flake said she posted the house offer on Craigslist because she needed a new car in order to get her children to school on time because the city's bus system was proving unreliable. Flake has an irregularly updated Twitter account, where you can see some of her complaints about the bus system.

Now, there are a couple of details that make this story far less crazy than it sounds at first. Number one, Flake and her six children are not living in the minivan. They've relocated to a three-bedroom home nearby that she was able to purchase on a $4,000 land contract.

And even though the house was once home to Diana Ross and the Supremes, Flake purchased it last year at a foreclosure sale for $3,600, not its near six-figure retail value. The house reportedly has several thousand dollars worth of necessary repairs waiting for the new owners, including a new furnace and water heater.

A $96k home traded for minivan with $85k miles

The family who purchased Flake's home has decided to stay anonymous for now. Flake agreed to not mention their names in the story, but she did note that she received several more lucrative offers for her home, including a Montana couple who offered Flake her choice of one of their four vehicles. And a man who recently moved back to Detroit from Las Vegas offered in trade his 1996 Bentley Brooklands luxury sedan, valued at about $20,000. A third trade offer was for a 1996 Corvette.

"I said, Oh wow! What am I going to do with a Corvette? I can't do anything practical with a Corvette," Flake said.

Of course, with the current state of property values in Detroit, it sounds like Flake could have traded in one of those cars for another two or three houses.

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Quelle catastrophe pour une ville qui a eu autant de pouvoir dans les dernières années... Mais quand je vois cela, est-ce qu'un tel trou de beigne pourrait arriver à Calgary ou Edmonton le jour où l'industrie pétrolière disparaitra? Wait and see!

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Nouvelle intéressante en provenance de la banlieue de Détroit. La ville de Troy a une mairesse élue depuis un an et qui est issue de la vague Tea Party version municipale, bref, elle a refusé une subvention fédérale pour l'implantation d'une station intermodale pour le train de banlieue (lien Amtrak à basse fréquence) la semaine dernière. Ses conseillers teapartyers l'ont appuyé. Un terrain avait été légué par les propriétaires promoteurs d'un centre commercial pour 10 ans à condition que la ville entreprenne de s'en servir pour ladite station future. Ils ont donc évité des impôts et ont voulu ravaler le terrain pour en faire qqchose. La ville, comme pas mal de banlieue de Détroit repousse la venue des transports organisés comme si c'était la peste (racisme aidant bien sûr) et donc le conseil a planté le clou dans le cercueil du train. Mais voilà qu'un haut dirigeant délégué aux affaires gouvernementales pour la société candienne Magna Int'l s'est dit insulté de voir comment une municipalité pouvait faire fi d'un projet civique aussi important que le train. Il a envoyé une lettre à la mairesse lui disant qu'une telle décision témoignait d'une étroitesse d'esprit telle que tout nouvel investissement dans la ville de Troy devrait être abandonné par Magna, et qu'il faisait suivre cette recommandation à tous les présidents de groupe de la compagnie. Magna a son siège social US et mille employés dans ses usines de Troy. Il est plutôt rare qu'une compagnie prenne position dans un dossier de ce type-là du point de vue d'une éthique civique et c'est assez rafraîchissant parce que la région de Détroit a besoin de s'enlever le doigt du nez.

 

http://www.detroitnews.com/article/20111221/METRO02/112210353/Magna-official-urges-halt-investments-after-Troy-votes-down-transit-center?odyssey=tab%7ctopnews%7ctext%7cFRONTPAGE

 

C'est devenu une nouvelle nationale;

 

http://www.nytimes.com/2011/12/23/us/michigan-city-of-troy-led-by-tea-party-mayor-rejects-federal-dollars.html?_r=2&hp

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    • By ScarletCoral
      Interessant reportage de Radio-Canada sur la renaissance de Détroit, à l'aide d'un tramway de 5 km de 140 millions en PPP et d'investissements privés.
      http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1080859/detroit-renaissance-tramway-brook-tower-construction-revitalisation
      La renaissance prodigieuse de Détroit
      PUBLIÉ LE LUNDI 29 JANVIER 2018 À 12 H 00MIS À JOUR LE 29 JANVIER 2018 À 22 H 50
      « Détroit est comme le rock and roll. Détroit est comme la musique soul. Détroit est comme le concept de cool. Si vous devez l'expliquer à quelqu'un, cette personne ne comprendra probablement pas. Vous devez le voir, le vivre, l'être. C'est à ce moment que Détroit vient vous chercher », peut-on lire sur une affiche placardée à plusieurs endroits dans la ville.
      Un texte de Philippe Leblanc
      Vous la lisez pour la première fois et puis vous souriez. Belle campagne de publicité! Puis vous vous promenez en ville et vous comprenez exactement ce qu'elle essayait de vous dire.

      Des affiches font la promotion du côté « cool » de Détroit. Photo : Radio-Canada/Philippe Leblanc
      La renaissance de Détroit est bien réelle.
      Il est pratiquement impossible de trouver une place de stationnement au centre-ville. Les gens d'affaires font la file devant les camions de rue sur l'heure du dîner, même en hiver. La patinoire aménagée en plein centre-ville est bondée le soir et les fins de semaine.
      Un des symboles les plus frappants de cette relance extraordinaire, trois ans à peine après que la ville de Détroit est sortie de la plus grande faillite du monde municipal américain, c'est le tramway.
      La toute nouvelle ligne de tramway est un partenariat de 140 millions de dollars entre les secteurs public et privé et des organismes philanthropiques. C'est un des tramways les plus modernes en Amérique, alimenté par batteries sur la majorité des cinq kilomètres du trajet.

      Le tramway de la QLine à Détroit Photo : Radio-Canada/Maxime Beauchemin
      « On trouve un important quartier des spectacles à Détroit, quatre équipes de sport professionnel, des universités prestigieuses et des quartiers résidentiels intéressants, affirme Dan Lijana, le porte-parole de M-1 Rail qui exploite le tramway QLine. Le problème, c'est que rien ne reliait ces éléments de la ville. »
      Le sauveur de Détroit?
      Selon M-1 Rail, 7 milliards de dollars ont été investis ou le seront prochainement dans des projets de revitalisation le long de l'avenue Woodward, où circule le tout nouveau tramway, le premier en 60 ans à Détroit.
      Cette renaissance de Détroit appartient principalement au secteur privé et à quelques sauveurs philanthropes.
      Personne n'en fait autant pour sa ville que le milliardaire Dan Gilbert, le propriétaire de la firme d'hypothèques Quicken Loans et de l’équipe de basketball les Cavaliers de Cleveland. Grâce à sa firme d'hypothèques et à sa compagnie Bedrock Detroit, il a pu acheter pratiquement tout le centre-ville à prix dérisoire; 95 édifices du centre-ville lui appartiennent. Il a déjà investi plus de 3,5 milliards de dollars pour transformer et relancer Détroit.
      « C'est gratifiant de sentir que j'aide Détroit à se relever et à redevenir ce qu'elle était », affirme John Olszewski, vice-président à la construction pour Bedrock.
      Transformation d’une tour construite en 1926

      Travaux à la Brook Tower, construite dans les années 20 Photo : Radio-Canada/Maxime Beauchemin
       
      Par une matinée frisquette, John Olszewski nous fait visiter l’un des plus importants chantiers de transformation en ville, la réfection de la Book Tower construite dans les années 20 et vacante depuis une décennie. La Book Tower sera transformée en hôtel et condos d'ici cinq ans.
      On trouve des débris partout, des vieilles imprimantes et des mannequins de couture. C'est un rappel que le temps s'était longtemps arrêté à Détroit. Depuis deux ans, les équipes menées par John Olszewski nettoient l'intérieur de l'édifice. Ils n'ont même pas pu commencer les travaux de réfection de la tour de 38 étages.

      Des débris à l'intérieur de la Brook Tower Photo : Radio-Canada/Maxime Beauchemin
       
      Il faudra ensuite entamer les travaux de décontamination d'amiante, puis rénover entièrement l'édifice. Les travaux de restauration ont cependant commencé à l'extérieur avec le toit de cuivre et les statues de terre cuite italienne qui menaçaient de s'écrouler, rongées par le froid, le vent et le temps.
      À quand la renaissance des quartiers résidentiels?
      La renaissance du centre-ville de Détroit est bien réelle, mais promenez-vous dans les quartiers résidentiels et vous verrez encore des centaines de maisons abandonnées et des terrains vacants.
      Le programme municipal de démolition des maisons abandonnées a mené à la destruction de 11 000 propriétés ces dernières années. Le programme a été mis sur pied pour des raisons de sécurité puisque des voyous et squatteurs brûlaient régulièrement ces maisons.
      L'été dernier, la firme d'hypothèques Quicken Loans (du milliardaire Dan Gilbert) et la Ville de Détroit ont également lancé un projet de rénovation de maisons abandonnées. Six quartiers sont visés et le but est de les rendre plus sécuritaires, d'attirer de nouveaux propriétaires et de rehausser la valeur générale des propriétés à Détroit. Environ 80 maisons ont été rénovées.
      « Nous investissons en moyenne 85 000 $ par maison pour refaire entièrement les systèmes d'électricité, de chauffage et de plomberie en plus de refaire l'aspect visuel », explique Laura Grannemann, la vice-présidente du Fonds d'investissement communautaire Quicken Loans. « Nous revendons les maisons ensuite 70 000 $ en moyenne. »
      Il y a encore fort à faire à Détroit et la relance prendra encore des années, sinon plus d'une décennie. Mais la renaissance de la ville de l'automobile à l'économie maintenant diversifiée et axée sur les nouvelles technologies est déjà un miracle.
    • By Malek
      Bizarrement j'ai pas trouvé de fil pour ce méga projet au croisement de la 640 et de la 15. Un projet très important avec 1400 unités d'habitations.
       
      Voici une description de la compagnie Cherokee
       
      Redevelopment Plan
      The mixed-use lifestyle development, known as Faubourg Boisbriand, features a communityfocused design that includes the Boisbriand Town Center, 1,400 residential units, a new community center, recreational facilities and an urban square — all within walking distance of the future regional commuter rail line that connects the site to downtown Montreal. More than 15 percent of the development is dedicated to open spaces, including parks, several miles of walking and biking trails and other public amenities. In addition, 2,400 trees are being planted on site, and roughly 140,000 tons of concrete and 2.5 million square feet of asphalt are being reused. The project’s significant achievements were recently recognized by the Canadian Urban Institute’s (CUI) prestigious 2007 “Brownie” Award for best large-scale redevelopment project. Additional information can be found on our project Web site, www. faubourgboisbriand.com.
       
      Project Background
      Cherokee’s project in Boisbriand, Quebec, located just 15 miles north of Montreal, is a former General Motors automobile manufacturing plant encompassing 232 acres. Industrial activity at the site resulted in soil contamination, including petroleum from leaking underground storage tanks and an oil spill.
       
      The Cherokee Solution
      Cherokee acquired the property in 2004, upgraded the remediation to residential standards and secured the necessary entitlements to facilitate redevelopment of an integrated lifestyle community that combines shopping facilities with residential and office space, while providing urban infrastructures and respecting the natural environment. The project was designated as a pilot for USGBC’s new Leadership in Energy and Environmental Design for Neighborhood Development (LEED-ND) program, which integrates principles of smart growth, neighborhood design and green building.
       
       
       
      Volet résidentiel
       

       
      Le complexe NC4, comptant 68 condos, est situé sur la magnifique avenue bordée d’arbres de la Promenade Saint-Germain, à proximité de la Place de la Fontaine. Les commerces et restaurants environnants complètent ce quartier chaleureux.
      http://www.nc4condosboutique.com/
       


       
      Les habitations du Quartier

       
      Maisons en rangées

       
      Les loggias sur le parc
       
      Les unités multifamiliales sont des bâtiments de grande qualité de 4 à 7 étages, avec ossature de béton et ascenseurs. Chaque unité comporte de 1 à 3 chambres, l’accès au garage souterrain et une vue sur le parc central et sur le lac, assurant calme et tranquillité.
       

       
      Les triplex du Faubourg Boisbriand comprennent 21 bâtiments de 2 triplex chacun. Idéal comme investissement, ils peuvent être loués, habités ou vendus en condos
       

       
       
      Volet commercial

      Adidas
      Allstate
      Aqua Tapas
      Banque Scotia
      Bâton Rouge
      Bell
      Bouclair
      Brick
      Bronzage Laguna
      Bureau en Gros
      CentreCorp
      Commensal
      Costco
      Déco Découverte
      DeSerres
      Dollarama
      Empire Sports
      Future Shop
      Golf Town
      Homesense
      IGA Extra
      JYSK
      Kabab Restaurant
      La Cage aux Sports
      L’Entrepôt du Cadre
      L’Équipeur
      Linen Chest
      Presse Café
      SAQ
      Structube
      Subway
      TD Canada Trust
      Toys’R’Us
      Vacances Le Faubourg
      Vinnie Gambini’s
      Zellers
      À venir au Faubourg
       
      Antoine Laoun Opticien
      Café Folie
      Cuisine Gourmet
      Grafica Studio de photos
      Jack Astor's
      McDonald's
      Petcetera
      Telus
      Trade Secret
      Wasabi
       
      Le Village
      (ouverture 2009)
       
      Le Village Phase II
      (à venir au Faubourg)
    • By ErickMontreal
      STM plans to build solar-powered bus shelters
      Panels could be used to power lighting * and illuminate revenue-producing ads

      By Monique Beaudin, The GazetteFebruary 2, 2009
       
      Montreal’s public-transit agency is planning to spend $14.4 million to buy 400 new bus shelters – some of which would use solar panels to provide electricity.
       
      The new shelters need an energy source to allow the Société de transport de Montréal to use new tools to provide customer service and advertising.
       
      In some cases the shelters would be powered by solar energy, in others the shelters would be linked into a local source of electricity.
       
      Several other cities – including London, Vancouver and Toronto – already have bus shelters that use solar panels to charge batteries that power their lighting systems. Blainville, north of Mont-real, put up four such shelters in October and plans to replace all its bus shelters with solar-powered ones by 2010, said spokesperson Yves Meunier.
       
      Blainville’s plan was to make their bus shelters self-financing, by using revenue generated from selling advertising in the shelters. For that they needed an energy source to illuminate the ads.
       
      “People selling advertising want the ads to be visible for a certain number of hours every day, especially during the winter,” Meunier said.
       
      Blainville’s bus shelters – which cost about $30,000 each – were designed and built by a local firm, Meunier said. The city will recycle the old shelters by selling them to other municipalities, he added.
       
      The STM also expects that by selling ad space in its new shelters they’ll pay for themselves over a 10-year period.
       
      While the STM has already tested several different kinds of solar-powered bus shelters, spokesperson Isabelle Tremblay said the agency hasn’t chosen a specific bus shelter model to buy yet.
       
      The transit agency is still waiting for the results of a bus-shelter design contest announced by Montreal Mayor Gérald Tremblay last September.
       
      Tremblay called on the city’s designers to come up with new ideas for five things – the Champs de Mars métro station, the eastern wall of the courthouse, bus shelters, taxis and temporary festival furniture.
       
      Design Montreal has not yet launched the contest, spokesperson Stéphanie Jecrois said yesterday.
       
      The agency is still meeting with its partners to determine how the contest will work, but she said the contest details should be announced with a few weeks. The contest will be held in 2009, she said.
       
      Meanwhile, at the STM, Tremblay said the agency will only go to tender for new bus shelters after the Design Montreal contest wraps up.
       
      The STM now has 2,977 bus shelters, serving about one-third of its bus stops. It would like to install 100 new bus shelters over the next two years, and 100 more each year from 2011 to 2013.
       
      [email protected]
      © Copyright © The Montreal Gazette
    • By ProposMontréal
      Pas de Camion à Déchets dans le QDS
       
      Source: Spacing Montreal
       

       
      There aren’t going to be any dump trucks blocking up the streets in Montreal’s new Quartier des Spectacles. Last Wednesday, the City approved a proposition to replace public trash cans with receptacles for garbage, recyclables and compostables, all hooked up to an vacuum-powered collection system. Waste placed in each receptacle would be sucked into a network of underground tubes and transported to a central processing location (possibly located in Place Desjardins).
       
      At first glance, this system may seem unduly costly and invasive, not to mention energy intensive. But since the streets in the QDS are already slotted to be ripped up in order to replace ageing sewers, aqueducts and power-lines, throwing in the waste-collection system will only cost an additional $8.2 million (according to a planner who worked on the proposal). Under the new system, garbage collection in the neighborhood would rely on electricity rather than fossil fuels, which may not be a bad idea given the cost and environmental impacts of burning fuel.
       
      Most importantly, the new garbage collection system would also apply to residents and businesses located in the Quartier des Spectacles. For instance, the restaurants in Place Desjardins would be able to be compost food scraps, saving several hundred tons of waste from landfills each year.
       
      Although Montreal is behind cities like Toronto who offer composting for household waste, this initiative would be the first in North America to offer composting on the public domain and for businesses.
       
      ENVAC, the European company that engineers these systems worldwide, built their first trash-vacuuming system in Stockholm in 1961 and it is still in operation (it has an expected lifespan of about 50 years, although that is probably standard for sewers and other infrastructure).
       
      Teaching the hoards of drunken festival-goers and clueless tourists to sort trash from recyclables and organic waste is a challenge for the future…