Aller au contenu

Élection fédérale canadienne de 2011 | Canadian Federal Election of 2011


Cataclaw

Votre intention de vote  

58 membres ont voté

  1. 1. Votre intention de vote

    • Bloc québécois | Bloc Québécois
    • Nouveau Parti démocratique | New democratic Party
    • Parti conservateur du Canada | Conservative Party of Canada
    • Parti libéral du Canada | Liberal Party of Canada
    • Parti vert du Canada | Green Party of Canada
    • Autre | Other
    • Pas l'intention de voter | No intention of voting


Messages recommendés

  • Réponses 61
  • Créé il y a
  • Dernière réponse

Membres prolifiques

Was there even a hint of a doubt?;)

 

I would have had a choice if there were two right-wing parties (although I would never vote for parties on the far-right)

 

I wasn't sure who you would vote for, I was thinking you would vote Bloc, but was surprised to see you selected the NDP!

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I looove that woorrd Reeefoorrrrm!!

 

http://fullcomment.nationalpost.com/2011/03/30/graeme-hamilton-embarassment-for-tories-in-quebec/#more-33229

Not everyone attending the rally was persuaded, however. C.B. Singh sported a blue Conservative sticker on his jacket but said he plans to vote for Liberal Justin Trudeau in his riding of Papineau.

 

“We like Trudeau,” he said. “He’s a great MP. What his father did, Canadians will always be indebted to him.”

 

LOL, he meant to say "Canadians will always be indebted because of him" :rotfl:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I would have had a choice if there were two right-wing parties (although I would never vote for parties on the far-right)

 

I wasn't sure who you would vote for, I was thinking you would vote Bloc, but was surprised to see you selected the NDP!

 

Well, I am more complicated than meets the eye. Let's say I am nationalist (I would even vote for separation), but I hate dogmas. So I'm sometimes repelled by certain separatists who have an "ethnic" kind of discourse. I certainly am a leftist though. But even there, I agree with the purchase of jet fighters. But I don't agree it should justify eliminating investments in Arts & culture (which are a passion for me, and a conviction that it is good for society) On the other hand, I totally agree with the mission in Afghanistan and find the NDP stance as populist and a bit simplistic. And if I certainly want to see some criminals being more severely punished (like pedophiles), and believe they don't deserve leniency, I don't believe, for example that a harder aproach is necessarily leading to less crime. I believe many prevention programs are more effective, and, finally, less costly for society as a whole.

 

I believe in giving companies tax breaks, but I don't entirely trust them with the money. I'd like to be sure they will re-invest it here, and not put it elsewhere. I would certainly be ready to give them big tax breaks if I was convinced they would use it back in our society, without which they couldn't do business anyway. But I'm not convinced, that's the point.

 

I certainly applaud the exploration of "gaz de schiste" (don't remember the english term), and find some opponents quite simplistic. But I must agree with them on one thing: the industry hasn't proven it's reliability. Until now at least.

 

And I certainly am an "ecologist", and approve, for example a Green Tax, but I truly find ridiculous certain anti-car opinions, and simplistic measures that transform car-drivers into some kind of criminals.

 

I could go on. It probably doesn't make sense to you, but that is me. For once, it was nice having a discussion with you.:)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

:quebec: Je voterai Bloc tant et aussi longtemps que le Québec ne sera pas reconnu dans les faits comme une société distincte et avec tous les pouvoirs qui lui garantissent son plein épanouissement à l'intérieur ou à l'extérieur de la confédération. Nous sommes une nation au sens propre du terme et n'avons plus à démontrer notre différence. De plus le Bloc est un parti modèle qui a prouvé plus d'une fois son sens démocratique profond. Il est aussi progressiste tout en ayant une vision dynamique des affaires, pro-développement et respectueux sur le plan écologique. Toutes des caractéristiques qui en font, à mon avis, une option plus que respectable.

 

J'entends déjà toutes les objections, mais elles m'indiffèrent parce que mon choix est motivé par le long terme et l'histoire d'une nation ne s'écrie pas en terme d'années, mais de décennies et de siècles. J'ai donc la patience d'attendre que les choses changent en fonction des opportunités qui se présenteront car ici on ne parle pas d'un choix individuel mais collectif. On dit qu'une semaine est parfois une éternité en politique tellement les choses peuvent parfois se bousculer, alors tout vient à point à qui sait attendre.

 

Tous les pays sont nés d'un rêve commun de vivre ensemble et ici le Québec ne fait pas exception.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour ma part, ce sera sans doute Bloc, à moins que je ne décide de voter pour le Parti Vert si le BQ risque de rentrer facilement dans ma circonscription...

 

Avez-vous rempli le test de la boussole électorale de Radio-Canada? C'est assez bien fait et l'analyse y est intéressante : http://elections.radio-canada.ca/elections/federales2011/boussole-electorale/index.shtml

 

I certainly applaud the exploration of "gaz de schiste" (don't remember the english term)
Shale gas.
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Avec ce questionnaire, ça l'air que je suis plus proche du partit Libéral.

 

Mes réponses sur l'avortement, la possession de marijuana et le mariage gaie ont du m'éloigner passablement du partit Conservateur...

 

lol

 

Mais de toute manière, dans mon quartier, c'est bloc mur à mur. Vous pouvez voir ici pour qui votre quartier à voté

 

http://www.cyberpresse.ca/actualites/elections-federales/resultats-des-elections-federales-2008/?utm_categorieinterne=trafficdrivers&utm_contenuinterne=cyberpresse_elections-federales_1475090_accueil_ECRAN1POS1

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Créer...