Jump to content

Recommended Posts

• Replies 440
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Le problème avec ce terrain est qu'il entouré d'immeubles de 10-15 étages. L'ombre y est un gros problème. Il est vraiment enclavé et n'a pas beaucoup de visibilité.

Raison de plus d'y construire haut.. au moins 40 étages, question d'annuler l'effet d'enclavement. Ce terrain est zoné maximum height si je ne m'abuse...

Raison de plus d'y construire haut.. au moins 40 étages, question d'annuler l'effet d'enclavement. Ce terrain est zoné maximum height si je ne m'abuse...

Dans la partie centrale oui mais sur le Square Phillips, c'est limité à 60 je crois.

• 1 year later...
  • 1 year later...

C'est clair que le site est intéressant, mais je verrais bien mieux un édifice plus classique sur le square, qui respecterait en même temps l'échelle des immeubles autour. Laissons les hauteurs aux endroits stratégiques déjà prévus à cette fin et comblons les terrains vagues comme ce dernier, afin de redonner de la prestance à la place publique qu'est le square Phillips, lui-même promis à un futur réaménagement.

Alors je proposerais que l'on limite la hauteur constructible à la hauteur de ses voisins. De cette façon ce sera plus facile de trouver un locataire prestigieux et on aura embelli le coin, en lui conférant une atmosphère urbaine plus intime.

Edited by acpnc

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

• By budgebandit
      This fall, Broccolini is launching the much-anticipated residential development, Terra, in Sainte-Anne-de-Bellevue.

This multi-phase eco-friendly project will offer a total of 130 luxurious townhouses in divided co-ownership with square footages ranging from 1,371 square feet to more than 2,500 square feet. All models include a large deck, a private yard, a two-car garage and high-end finishes. Prices for the units will start at $449,900 (taxes included).

Immediate access to the new REM light-rail network

Scheduled to open in 2020, the new REM (light rail) station in Sainte-Anne-de-Bellevue will offer train departures to downtown Montreal every 10 to 15 minutes, 20 hours a day, 7 days a week. With the REM, users will be able to get from Sainte-Anne-de-Bellevue to downtown in less than 35 minutes. Terra’s strategic location also gives residents direct access to highways 40 and 20.

32% of greenspace within the community 

Terra is located within minutes of the Morgan Arboretum, a forest eco-territory of more than 245 hectares. The project will reflect this natural setting. Within the development itself, large expanses of untouched forestland will be preserved. These stretches of woodlands surround and wind through the development creating natural green boundaries and establishing Terra as a distinct and ecological community.   

• By nephersir7
      https://www.lobby.gouv.qc.ca/servicespublic/consultation/AfficherInscription.aspx?NumeroInscription=qQnG8da6qtmpGQumBbakNg%3d%3d

http://plus.lapresse.ca/screens/2d537fa3-5f51-48e3-a482-99fe10ea1d36%7CLu7qkiO0B8LG.html
    • By UrbMtl
      Bāss Phase 4

• Create New...