Jump to content

Votre McDo le plus proche? (Ligne droite!)  

43 members have voted

1. 1. Votre McDo le plus proche? (Ligne droite!)

• < 500 mètres
      11
    • 501 à 999 mètres
      13
    • 1,00km à 1,49km
      9
    • 1,50km à 1,99km
      3
    • 2,00km à 3,99km
      3
    • 4,00km à 5,99km
      0
    • 6,00km à 9,99km
      2
    • > 10km
      2

Recommended Posts

mcdonaldsus520x379.jpg

In the United States, you can never be more than 115 miles from a McDonalds, with most locations being closer to 20 miles or less.

Alors je suis curieux - quelle est la distance de votre McDonalds / Tim Hortons le plus proche? Pull up Google Earth and use the straight-line measuring tool to find out!

My closest McDonalds (straight line): 1.20km

Second closest McDonalds (straight line): 1.32km

My closest Tim Hortons (straight line): 1.33km

Second closest Tim Hortons (straight line): 1.43km

NOTE: Measure your distances in a straight line!

Edited by Cataclaw

• Replies 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

McDonalds: 1st: 1.98 km. 2nd: 4.09 km

Tim Hortons: 1st: 1.95 km (recently opened). 2nd: 3.08 km. 3rd: 3.91 km

Wendy's: 8.61 km

I wish there were more Wendy's around.

Edited by jesseps

McDonalds: 2.56km / 2.88km

Tim Hortons: 2.36km / 2.78km

Les deux sont un à côté de l'autre. Métro Langelier et Métro Frontenac. Aucun autre entre les deux, sauf pour un petit Tim dans l'hôpital Maisonneuve-Rosemont, que j'ai pas compté, parce que personne y va sauf pour ceux de l'hôpital.

Je n'ai même pas besoin de calculer : j'habite tous près de la rue Gilford et j'ai un McDo et un Tim Horton vraiment très près sur l'avenue su Mont-Royal : le McDo près de Papineau, le Tim Horton entre Garnier et Fabre. La question qu'il faut vraiment se poser : allez-vous chez Tim Horton et McDo ?

édit : pour la peine j'ai quand même calculé = 0,498 mètres pour le McDo et 0,390 mètres pour le Tim.

Edited by yarabundi

Je n'ai même pas besoin de calculer : j'habite tous près de la rue Gilford et j'ai un McDo et un Tim Horton vraiment très près sur l'avenue su Mont-Royal : le McDo près de Papineau, le Tim Horton entre Garnier et Fabre. La question qu'il faut vraiment se poser : allez-vous chez Tim Horton et McDo ?

C'est une curieusite sociale plus qu'autre chose. Ca n'a rien a voir avec la bouffe de McDo ;)

C'est un peu comme l'indexe economique du BigMac.

Closest McDonald's: 1.03 KM

2nd closest McD's: 2.08 KM

Closest Tim Hortons: 0.42 KM (at a gas station, although it is on the other side of Taschereau Boulevard and requires driving past the 2nd closest one to get there)

2nd Closest Tim's: 0.82 KM

Ironically, both the closest and 2nd closest McD's and Tims to me are not in the city I reside in! As a matter of fact the closest St-Lambert McDonald's to me is #4, and there is not even one Tim Hortons in St. Lambert!

I personally prefer Dunkin Donuts to Tims and Wendy's to McD's but I don't live anywhere near either one of those.

Edited by MTLskyline