Aller au contenu

Nouvelle Maison Radio-Canada - 8 étages (2020)


loulou123

Messages recommendés

  • Réponses 1k
  • Créé il y a
  • Dernière réponse

Membres prolifiques

13 minutes ago, vincenzo said:

This project is definitely at the wrong place. With it's square like entrance and animation it deserved to be at a busy pedestrian intersection.

 

Its actually quite close from metro Papineau. And with the redevelopment of Molson's, this will become a busy intersection! 

  • Like 4
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

30 minutes ago, vincenzo said:

This project is definitely at the wrong place. With it's square like entrance and animation it deserved to be at a busy pedestrian intersection.

 

You have to remember that there is a huge residential component going up on the other side of the parking lot. Maison radio canada will be the new center piece that brings animation to the area. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

30 minutes ago, Rocco said:

Its actually quite close from metro Papineau. And with the redevelopment of Molson's, this will become a busy intersection! 

 

30 minutes ago, Rocco said:

Its actually quite close from metro Papineau. And with the redevelopment of Molson's, this will become a busy intersection! 

I mean a REALLY busy intersection like Bleury/Ste Catherine, St Laurent/Ste Catherine, Guy/deMaisonneuve, etc...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

il y a 17 minutes, deeworks a dit :

Il va y avoir un mix de residentiel, hotel, commerces et des parcs (hauteurs entre 14 et 20 étages). Je ne peux pas vous dévoiler plus pour le moment.

Seulement ? Je m’attendais à plus haut que ça

  • Like 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Just now, vincenzo said:

 

I mean a REALLY busy intersection like Bleury/Ste Catherine, St Laurent/Ste Catherine, Guy/deMaisonneuve, etc...

I understand that it would be easier, but sometimes it's good expand and revitalize an area. If key projects would only stick to well established areas, downtown would still be just Old Montreal. Instead, projects like Place Ville Marie, the Bell center and ÉTS were built in once dead areas, but are now busy.

Modifié par Mondo_Grosso
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le 2018-08-21 à 11:56, Ousb a dit :

Seulement ? Je m’attendais à plus haut que ça

14 à 20 étages c'est très bon pour ce coin la. Ça augmentera les hauteurs dans le coin tout en étant s'harmonisant avec les autres immeubles autour (qui sont d'environ 10 étages). 

J'ai vraiment hâte de voir des détails, car mon conjoint et moi même sommes vraiment intéressés à acheter une grande unité dans ce coin la et fonder une famille! 

  • Like 2
  • Thanks 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...