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Échangeur Dorval


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Il est important de souligner que la présence du Mariott Fairfield et du Best Western ne nuit pas à la construction de la bretelle reliant l'aéroport à l'autoroute 20. Il y a certes eu une mésentente entre ces hôtels et Transports Québec au sujet d'une portion de leurs stationnements respectifs, mais le tout est réglé depuis 18 mois. Il n'a jamais été question de les exproprier et de démolir les bâtiments. Cet inacceptable retard est causé uniquement par le refus du CP d'avoir deux piliers sur son emprise ferroviaire. Le nouveau pont d'étagement (projet 2.0) viendra contourner cette problématique.

Modifié par Trudeau
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Il est important de souligner que la présence du Mariott Fairfield et du Best Western ne nuit pas à la construction de la bretelle reliant l'aéroport à l'autoroute 20. Il y a certes eu une mésentente entre ces hôtels et Transports Québec au sujet d'une portion de leurs stationnements respectifs, mais le tout est réglé depuis 18 mois. Il n'a jamais été question de les exproprier et de démolir les bâtiments. Cet inacceptable retard est causé uniquement par le refus du CP d'avoir deux piliers sur son emprise ferroviaire. Le nouveau pont d'étagement (projet 2.0) viendra contourner cet problématique.

 

Merci pour la clarification.

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  • 1 mois plus tard...
Dorval overpasses going nowhere fast

 

MONTREAL — It’s a sight many Montrealers have now grown accustomed to seeing: the unfinished Dorval overpasses that lead to nowhere.

 

Global News has learned that Transports Quebec has a dozen people working full time on finalizing the details of what the structures will look like and how they will be built without touching land owned by CP Rail.

 

Transports Quebec has confirmed the elevated structures will not be suspended with cables.

 

At the same time, the transportation department is also negotiating with CP the right of way to build over its tracks and how to manage a work schedule that is agreeable to the private rail company.

 

Finalizing those details and reaching an agreement with CP could take many weeks according to a Transports Quebec spokesperson.

 

Only then will a call to public tenders be offered in order to eventually award a contract to finish building the overpasses and part of the Dorval exchange south of the tracks and north of A20.

 

Transports Quebec has not provided any dates on the timeline for all of this, except to suggest that finishing the project won’t be done until 2017.

 

http://globalnews.ca/news/1868541/dorval-overpasses-going-nowhere-fast/

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Il est important de souligner que la présence du Mariott Fairfield et du Best Western ne nuit pas à la construction de la bretelle reliant l'aéroport à l'autoroute 20. Il y a certes eu une mésentente entre ces hôtels et Transports Québec au sujet d'une portion de leurs stationnements respectifs, mais le tout est réglé depuis 18 mois. Il n'a jamais été question de les exproprier et de démolir les bâtiments. Cet inacceptable retard est causé uniquement par le refus du CP d'avoir deux piliers sur son emprise ferroviaire. Le nouveau pont d'étagement (projet 2.0) viendra contourner cette problématique.

La solution 2.0 est la seule réaliste car parvenir à une entente avec les barons du rail, ben, ça arrivera jamais. Le sol foulé par les rails est une nation à l'intérieur de la nation et par pure mauvaise volonté, ils ne cèderont jamais une garnotte, sous le couverte de la Sainte Sécurité du Public (sic)...

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  • 3 mois plus tard...

En ce moment, à l’échangeur Turcot…

 

 

RailTracks.jpg

 

 

:silly:

 

 

 

PS: Obviously, I was just kidding... :stirthepot:

Modifié par YUL
Pour préciser que c'est un gag...
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Exact. Ça peut pas être au Québec, aucun chemin de fer n'utilise de traverses en béton dans la région, que des traverses en bois. Même que c'est pas encore très connu en Amérique du Nord.

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http:// montreal-que-august-2-2011-a-partially-c

A partially completed overpass at Dorval Circle.

 

Squeaky Wheels: Ramps to nowhere to get final destination by 2017

 

JASON MAGDER, MONTREAL GAZETTE

More from Jason Magder, Montreal Gazette

Published on: July 5, 2015 | Last Updated: July 5, 2015 7:20 PM EDT

 

 

Q: I was driving back into the city from the airport this week, stuck in a line of traffic just trying to get to and

past the Dorval Circle, chatting with my cab driver about the unfinished state of the Highway 20 extensions/ramps. My question is: how was that situation allowed to happen in the first place? Work started on the ramps from opposite ends with no consideration to the hotel that sits in the middle? Didn’t an engineering team visit the site to take this into consideration? And what is the actual plan to link the “ramps to nowhere”?

 

Gerard Belgrave, Westmount

 

A: In fact, the “ramps to nowhere” are a part of the remaking of the Dorval Interchange, a project that has met with many delays since it was first announced in 1999. The revamp will be done in two portions, with work on the northern section expected to restart this year.

 

Construction on the ramps was stalled in 2014 not because of litigation from a hotel, but because Transport Quebec couldn’t come to terms with CP, which owns the tracks below where the ramps would be built. The railway opposed the idea of having posts on its territory, saying it could wreak havoc with freight trains. However, a new concept has allowed the transport department to complete the ramps using suspension-type bridges, which means no posts would have to be laid into the ground, said Sarah Bensadoun, a spokesperson for Transport Quebec. The northern portion of the interchange, which is estimated to cost $305 million is about 70 per cent complete.

 

Bensadoun said a roadway leading from Highway 20 directly to the airport will now be completed by 2017, with some of the work beginning this year. The rest of the northern portion of the interchange will completed two years later, depending on the speed of negotiations with the parties involved, including railway companies, and the Best Western Hotel. She said the department will not comment about the negotiations.

 

As for the southern portion of the interchange, there are still no timelines to complete that project, which includes the reworking of Dorval Ave., the railway overpass on Highway 520 (Côte-de-Liesse Blvd.), new locations of terminals for Société de transport de Montréal buses, Agence métropolitaine de Montréal commuter trains and VIA Rail trains as well as a potential future airport rail link from downtown, which is still in its planning phases.

 

***

 

sent via Tapatalk

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  • 3 semaines plus tard...

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