mtlurb

Aéroport international Montréal-Trudeau - discussion générale et actualités

Recommended Posts

Pinned posts

Maintenant qu'il y a une nouvelle section dédié à l'aviation pour YUL, ce fil deviens caduc.

Donc svp ouvrir des nouveaux fils pour chaque nouvelle actualité de YUL.

Merci.

Le 2018-06-21 à 09:16, jesseps a dit :

C'est vrai. J'aurais aimé le savoir hier. J'aurais pu économiser 18 $. 

image.png

J'espère qu'ils ont changé la pancarte au parking, parce que ce n'est pas du tout les même règles.

(Août 2017: https://www.google.com/maps/@45.4509227,-73.7515033,3a,15y,219.14h,90.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNVXrO_JOp2zgbVIkfGtl1w!2e0!7i13312!8i6656)

cellPark.jpg

Royal Air Maroc will be sending us the 787-9 this winter 

Royal Air Maroc last week filed planned Boeing 787-9 Dreamliner operation, set to enter service by December 2018 on selected routes. The 274-seater (C18Y256) aircraft will operate following routes, along with Boeing 787-8.

Casablanca – Algiers eff 22DEC18 3 weekly (2 weekly from 07FEB19)
Casablanca – Montreal eff 22DEC18 3 weekly (2 weekly from 07FEB19)
Casablanca – New York JFK eff 21DEC18 4 weekly
Casablanca – Sao Paulo Guarulhos eff 03FEB19 1 weekly

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/279581/royal-air-maroc-outlines-787-9-operations-in-w18/

Le 2018-07-20 à 12:58, Alexcaban a dit :

The 274-seater (C18Y256) aircraft will operate following routes, along with Boeing 787-8.

274 seats is what Royal Air Maroc has in their 787-8 already.  This must be a mistake, I doubt their 787-9 will have the same amount of seats.

New carrier this winter in Montréal as Primera will start CDG with A321 4 times a week.  They say winter seasonal in the article.  Will be the first time I see winter seasonal to Europe from Montréal.

https://canadianaviationnews.wordpress.com/2018/07/26/primera-announces-2nd-canadian-gateway-wow-ups-europe-sked-ex-yyz-yul/

Modifié par Bourkky

1 hour ago, Bourkky said:

274 seats is what Royal Air Maroc has in their 787-8 already.  This must be a mistake, I doubt their 787-9 will have the same amount of seats.

New carrier this winter in Montréal as Primera will start CDG with A321 4 times a week.  They say winter seasonal in the article.  Will be the first time I see winter seasonal to Europe from Montréal.

https://canadianaviationnews.wordpress.com/2018/07/26/primera-announces-2nd-canadian-gateway-wow-ups-europe-sked-ex-yyz-yul/

I smell a blood bath on YUL-CDG

1 hour ago, Alexcaban said:

I smell a blood bath on YUL-CDG

I think it would be more if a blood bath if it was a summer seasonal but regardless this will shake things up a little too. If Westjet eventually tries this route then it will really get interesting. I saw a map of their proposed future 787 routes and there was something to Europe from here.. not sure to where though, looked like France

1 hour ago, caribb said:

I think it would be more if a blood bath if it was a summer seasonal but regardless this will shake things up a little too. If Westjet eventually tries this route then it will really get interesting. I saw a map of their proposed future 787 routes and there was something to Europe from here.. not sure to where though, looked like France

Doug - this is not good. You don't want your top market from the city to be a low cost blood bath. Just keeps premium carriers away. 

6 hours ago, mark_ac said:

Doug - this is not good. You don't want your top market from the city to be a low cost blood bath. Just keeps premium carriers away. 

Right. The last thing we want to see is consumer choice and satisfaction.

8 hours ago, caribb said:

Found the map here: wjet787.png

Looks like Montreal has a few proposed destinations to Europe, although can't really tell what they are.

Im seeing Westjet YUL LIS ?  can this be ?  I wonder what this Westjet map  will do to Air Canada ?  For sure there will be a battle here ...on the global side in Canada 

Invité
Ce sujet ne peut plus recevoir de nouvelles réponses.

• Contenu similaire

• Par IluvMTL
      VIA Rail CEO Argues Against High-Speed Rail, Wants Dedicated Montreal-Toronto Passenger Track

http://www.huffingtonpost.ca/2015/11/04/high-speed-rail-canada-via-rail-yves-desjardins-siciliano_n_8473342.html?ncid=fcbklnkcahpmg00000001

sent via Tapatalk
    • Par Habsfan
      je regardais un film hier soir, et il y avait une image des ponts de New-york. J'airemarqué qu'ils étaient prèsque tous illuminé la nuit.

Pendant ce temps à Montréal, nous avons un superbe Pont qui date du début du dernier siècle, et on ne le mets pas en évidence! C'Est quoi la joke?

Dans un ville ou nous recherchons des symboles, pourquoi ne pas dépenser quelque dollars de plus pour bien illuminer la structure complète du Pont Jacques-Cartier.

J'ai de la misère à croire qu'il n'y a personne à l'hôtel de Ville qui a pensé à ceci?!?! Si c'est le cas, ils devraient tous être remercié!

Twitter #illuminationMTL Search Twitter - #illuminationMTL

• Par mtlurb
      AMT: Ligne Mascouche
      Discussion sur la ligne Mascouche de l'Agence métropolitaine de transport.
    • Par WestAust
      J’ai appris de source tres bien informée que Montreal aura une nouvelle liaison aerienne vers une ville majeure, je ne peux dire laquelle mais ce n’est pas en asie. Je vous laisse spéculer