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Requalification du Carré Décarie - 14 étages


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CSL essaie de trouver une issue au problème de congestion dans lequel elle s'est embourbée;

The City Côte Saint-Luc announced today that, while not opposed to redevelopments in general, the city and its residents have concerns about how a proposed new residential and commercial development will increase traffic in the Vézina/Décarie area.

The new owners of Décarie Square recently announced their vision for a redevelopment of the existing shopping centre, including a 14-storey tower with residential, commercial and medical clinics. This type of redevelopment would require the city to approve zoning changes. As of yet, no plans have been submitted to the city and and no zoning changes have yet been reviewed.

“At our request, the developer has commissioned a traffic study to understand the effect of a possible redevelopment,” Mayor Mitchell Brownstein said. “Adding more vehicle traffic to the area that is already heavily congested requires a larger plan that includes adding more public transit options. We’re open to having this discussion with the developper and will keep residents up-to-date on our progress.”

Councillor Oren Sebag, who represents the area, says he is committed to ensuring solutions to ease traffic are considered from the start.

“The residents are frustrated and have had enough," Councillor Sebag said. "We must put front and centre the issue of improved transport and mobility before any project is approved."

Earlier this year, Côte Saint-Luc launched an initiative to develop solutions to the problem of traffic congestion along the Décarie corridor. We have met with mayors and councillors from neighbouring cities and boroughs in an effort to find short-, medium-, and long-term solutions. Côte Saint-Luc believes that cities in our area must develop a transport strategy with the relevant transit authorities in order to ensure new development projects are successful.

“Some of the ideas discussed among our cities were the establishment of a train station at Décarie Square, the introduction of a tramway along Jean Talon St. toward Côte-des-Neiges Rd., better pedestrian and active transport along the Décarie corridor, improved flow at all Décarie Blvd. intersections, and rapid bus transit to the metro stations with adequate parking facilities for commuters,” said Councillor Dida Berku, who chairs the West End Transport Group.

 

 

Modifié par nephersir7
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Les élus de Côte-St-Luc semblent déterminés à vouloir bloquer tout nouveau projet résidentiel dans le secteur tant qu'une "solution" n'aura pas été trouvée à la congestion dans l'axe Décarie.

Bien que je partage leurs préoccupations, il est difficile d'imaginer quelconque solution de transport collectif à court-terme qui leur permettra de ne pas geler la saine transformation de plusieurs verrues urbaines comme le Carré Décarie. D'autant plus que de toute façon, les projets ne manquent pas chez leurs voisins immédiats (Westbury, Blue Bonnets, Royalmount, Le Triangle...). Je ne sais pas si leur position catégorique leur est réellement avantageuse. La constitution d'un comité transmunicipal (West End Transport Group) semble cependant une bonne avenue pour conscientiser les décideurs (lire: l'ARTM) quant aux besoins criants dans le secteur (jusqu'ici ignorés face aux besoins du Grand Est; la réputation de Côte-St-Luc et Hampstead n'a pas dû aider non plus à sensibiliser les gens).

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Le 2018-12-01 à 15:19, Nameless_1 a dit :

Aucune mention du boulevard Cavendish... faible comme planification.

Idem pour la prolongation de la rue Clanranald en viaduc au-dessus des voies du CP! En attendant la décennie que pourrait mettre l'immense viaduc Cavendish (au moins 400 m!) à voir le jour, cet axe serait un précieux raccourci pour que les populatios hyper-enclavées de CSL, Hampstead, Mtl-O., NDG, puissent se rendre en bus, vélo ou véhicule privé aux commerces de l'est de BB puis aux nombreux emplois de VMR, St-Laurent et du WI (puis éventuellement Royalmount) sans devoir embourber Décarie. Au contraire, ça pourrait alléger légèrement les bouchons de Décarie, puis les A-40 et A-520! ;)

C'est sans compter que ça pourrait encourager le cyclisme pendulaire vers St-Laurent à partir de ce secteur mais aussi le.Grand-Sud-Ouest avec l'avènement de la dalle-parc au-dessus de l'A-20 O., permettant de passer directemrnt de LaSalle dans l'axe Irwin à Cavendish, soit un raccourci d'au moins 6-7 km seulement là! :D

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