Rotax

Le CSeries devient Airbus A220

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Et voilà, c'était le prix à payer pour sauver la CSeries, Bombardier et tous les emplois reliés au projet.

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2018/07/airbus-introduces-the-a220-100-and-a220-300.html

Citation

Québec-born aircraft join the Airbus family 

Airbus has revealed the A220 at a ceremony held at its Henri-Ziegler Delivery Centre, near Toulouse. Witnessed by Airbus employees and members of the global news media, the A220-300 landed directly from the painting at 12:25 am CEST wearing its new Airbus name and colours. 

The A220 family comprises two models, the A220-100 and A220-300, formerly Bombardier Inc.’s C Series (CS100 and CS300). The aircraft are fully optimized for the 100 to 150 seat market and perfectly complement Airbus’ existing best-selling A320neo family. 

“Everyone at Airbus has been looking forward to this historic moment. Today, we are thrilled to welcome the A220 to the Airbus family and are honoured to see it wearing its new Airbus colours for the first time,” said Guillaume Faury, Airbus President Commercial Aircraft, “I pay tribute to all the women and men at Bombardier and the supply chain who have strived over the past years to bring this fantastic aircraft to the world. The A220 now enters a new phase in its career with all Airbus’ ressources behind it to further its commercial success worldwide." 

Eric Schulz, Airbus Chief Commercial Officier, added: “We are enthusiastic about selling the A220 thanks in particular to its technology which gives it a decisive edge in a very competitive market. I have received a lot of positive feedback from customers regarding the aircraft’s outstanding passenger experience, its lower fuel burn, lower weight and quieter engines. All these reasons contribute to my optimism that Airbus will support to make the A220 a great commercial success."

Airbus-A220-300-new-member-of-the-airbus

Modifié par Rotax

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Remember when John  Leahy said it was “a nice little plane”...

anyways.. looks good in its new home colours. I’m sure it will sell better now so above all else that’s most important for the employees. Kills me reading the comments during the presentation though. Some were questioning why it had a Canadian flag & registration and were even questioning if it was a good plane because it came (to their surprise) from Canada. One guy said it would  be a threat to the CSeries... oh boy.. well, if Airbus makes this look like a brand new Airbus built plane it will probably have a bigger start but it’s frustrating for us.  

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Il y a 2 heures, Ousb a dit :

J’ai honte j’ai mal.

Tu peux avoir mal mais tu n'as aucune raison d'avoir honte. Au contraire, tu peux être fier de ce qui a été accompli jusqu'à présent et nous n'en sommes encore qu'au début de cette grande aventure que le partnership avec Airbus amènera à un autre niveau.

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Some people like to see the bottle half empty

Well I see it half filled and consider Airbus as a European aircraft  manufacturer which is today partly Quebecois

No reason to feel belittled. Airbus is French as much as it is German, British, Spanish and now Quebecois and that not because there are assembly lines but also higher-skilled interventions within the value chain

 

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Quel bel avion tout de même. Il y a de quoi être fier. La prise de possession par Airbus à 50,01% est une excellente chose selon moi. Non seulement ça permettra ànInvestissement Québec d’arrêter de mettre de l’argent dans un développement qui n’avait pas de succès garanti, mais cet argent déjà investit prendra de la valeur avec le temps car le nouvel Airbus 220 Québécois est maintenant promis à un avenir extrêmement prolifique qui profitera du réseau d’expertise et de distribution d’Airbus. 

La cerise, c’est que des jobs sont maintenant garanties au Québec, ce qui était loin d’être joué avant la prise de contrôle par Airbus. Qui sait, peut-être que des centaines de nouveaux emplois pourraient voir le jour grâce à un carnet de commande qui explosera dans les prochains années? Je suis optimiste.

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Publié le 10 juillet 2018 à 16h21 | Mis à jour à 16h21

Première victoire pour Airbus avec la CSeries

Le transporteur américain JetBlue aurait commandé 60 appareils... (Photo AFP)

 

Le transporteur américain JetBlue aurait commandé 60 appareils A220, connus jusqu'à aujourd'hui sous le nom de CSeries.

PHOTO AFP

Le transporteur américain JetBlue aurait commandé 60 appareils A220, connus jusqu'à aujourd'hui sous le nom de CSeries, selon ce que rapporte l'agence Reuters.

JetBlue réfléchissait depuis plusieurs mois à la possibilité de remplacer sa flotte actuelle d'appareils Embraer et cette commande était considérée comme très importante pour le développement du programme CSeries, notamment aux États-Unis.

Bombardier a officiellement cédé à Airbus le contrôle de 50,01% des actions de la Cseries le 1er juillet dernier. L'avionneur européen a présenté aujourd'hui, à son siège social de Toulouse, en France, le nouveau nom de la gamme, rebaptisée A220.

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