thenoflyzone Posté(e) 7 octobre 2017 Partager Posté(e) 7 octobre 2017 (modifié) According to OAG Megahubs International Index 2017, YUL ranks 43rd in the world (14th in North America) in terms of international connectivity (ratio of possible scheduled international connections to the number of destinations served by the airport). http://dailyhive.com/vancouver/vancouver-international-airport-connectivity-2017 LHR is first, obviously. YYZ is 5th. YVR is in 26th place. You can download the official report here for free. Modifié 7 octobre 2017 par thenoflyzone 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
couz Posté(e) 10 octobre 2017 Partager Posté(e) 10 octobre 2017 Je serais curieux de savoir ou YUL se trouvait voila 1 an, 2 ans, 5 ans et 10 ans ... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Rusty Posté(e) 10 octobre 2017 Partager Posté(e) 10 octobre 2017 Je veux voir YUL dans le palmares des 100 Aierports selon achalandage ... a ce que je sache YUL est come a 105 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Trudeau Posté(e) 11 octobre 2017 Partager Posté(e) 11 octobre 2017 Dans les dernières années, YUL avait plûtôt glissé vers le 115e rang mondial. La croissance phénoménale de nombreux aéroports asiatiques explique en partie ce glissement. Nous aurons besoin de plusieurs bonnes année comme 2016 et 2017 pour espérer remonter dans le top 100. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
bucketsofrain Posté(e) 11 octobre 2017 Partager Posté(e) 11 octobre 2017 Slightly off topic, but can someone tell me if RDU to YUL would ever be contemplated by AC? We have some business folk who do this commute regularly and it would be much easier with a direct connection. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
ERJ-Boy Posté(e) 11 octobre 2017 Partager Posté(e) 11 octobre 2017 ABB has regional research centres there and there is a lot of traffic between the two cities. I also know of several partnerships between universities in Montreal and Raleigh. It's also not really a competitor hub so there is less pressure for competition there. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
thenoflyzone Posté(e) 12 octobre 2017 Auteur Partager Posté(e) 12 octobre 2017 (modifié) Excluding Hawaii (won't happen due to distance/low yield), RDU is the 4th largest unserved market out of YUL based on O&D, behind SAN, SEA and MSY. It is, however, the shortest route of the bunch, by far. A CRJ-200 can easily ply that route, so if I was a betting man, I would say YUL-RDU will happen sooner rather than later. Annual O&D of over 22,000 between YUL and RDU. That's 30 PDEW. Decent numbers for CRJ service. Modifié 12 octobre 2017 par thenoflyzone 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
bucketsofrain Posté(e) 12 octobre 2017 Partager Posté(e) 12 octobre 2017 @thenoflyzone @ERJ-Boy thanks for the informative replies!! Fingers crossed it happens sooner than later. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
YUL Posté(e) 12 octobre 2017 Partager Posté(e) 12 octobre 2017 6 hours ago, thenoflyzone said: Decent numbers for CRJ service. Let's hope at least a CRJ705... I just can't fit in a CRJ200... Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Timothy Posté(e) 12 octobre 2017 Partager Posté(e) 12 octobre 2017 5 hours ago, YUL said: Let's hope at least a CRJ705... I just can't fit in a CRJ200... (NB this is all hypothetical...) If about a third of those 30 psgrs were J fares or derivatives, or if the main cabin fares sold were the equivalent of those J fares plus some Y, and everyone wanted to fly at the time that the single daily flight was offered, then sure, why not, assign a J/Y cabin 705 to the sector. But I suspect otherwise. Thinking about how Porter Q400s fly YYZ-Myrtle Beach, perhaps cost effective to use a feeder Q400, except... It's a long sector for a single class of service at the lower speed, perhaps ok for the Myrtle Beach leisure tickets but perhaps not for the business shuttle scene. I will concede that the Q400 gate-to-gate time would still be less than the current option of having to change planes en route. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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