Aller au contenu

Hyperloop choisi Montréal-Toronto


mtlurb

Messages recommendés

  • Administrateur

http://dailyhive.com/montreal/montreal-toronto-hyperloop-one-route-finalists#.Wbuz7S1LGY0.facebook

 

Hyperloop One has picked Toronto to Montreal as one of its top choices to build the first hyperloop high-speed travel system.

In May 2016, Hyperloop One held a global competition to narrow down possible cities where the company could build one of its first routes in the world.

After narrowing down the finalists, Toronto and Montreal have been chosen as one of the top contenders for to build the high-speed transportation system.

According to Hyperloop One, the proposed route between the two cities connects Montreal, Ottawa, and Toronto and would “create a Canadian mega region as much as a quarter of the country’s population.”

If the system is built, commuters would be able to travel from:

  • Toronto to Montreal (640 km) in 39 minutes
  • Toronto to Ottawa (450 km) in 27 minutes
  • Ottawa to Montreal (190 km) in 12 minutes

Hyperloop One

Hyperloop One route between Toronto to Montreal

The system works by loading passengers and cargo into a pod and accelerating gradually via electric propulsion through a low-pressure tube.

The pod then lifts above the track using magnetic levitation and glides at airline speeds for long distances due to the ultra low aerodynamic drag.

The company completed the first successful full-scale hyperloop test this summer.

  • Like 4
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Combien de temps pour un trajet de Sainte-Julie  à  Blainville?

Ce n'est pas une stupide boutade: je veux bien m'enthousiasmer pour la perspective d'un raccourcissement dramatique du temps de déplacement entre, par exemple, Montréal et Toronto, mais je ne peux pas m'empêcher de remarquer que cela ne concernera qu'un nombre limité d'usagers, comparativement aux quelques millions de déplacements quotidiens à l'intérieur d'une métropole.  Je pense que c'est bien davantage à ce niveau que des économies de temps doivent être recherchées.  Dans ce but, il ne serait pas nécessaire de faire appel à une technologie qui n'est pas encore au point:  ça prend juste plus d'investissements (et tant mieux si des innovations technologiques surgissent, réduisant les coûts et/ou accroissant la performance). 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ce sera une technologie pour la classe des riches parmi les riches.

Ils pourront ainsi profiter des bas prix de l'habitation à Montréal tout en conservant leurs emplois torontois et le salaire qui va avec. 

Un second jouet pour eux, après la belle grande roue à 75$ le tour. 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Créer...