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REM (ligne A) - Discussion générale


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Aside from the La Presse article which stated that the baseball stadium project was "dead" following the election of Plante (which I believe is a simplistic statement, given there are investors with significant time/cash invested in the project already), does the new route for the REM render the proposed Peel Basin ballpark impossible?  Or would there still be a way to integrate a stadium into the area there?  I am having trouble determining this from the map.

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3 minutes ago, Exposteve said:

Aside from the La Presse article which stated that the baseball stadium project was "dead" following the election of Plante (which I believe is a simplistic statement, given there are investors with significant time/cash invested in the project already), does the new route for the REM render the proposed Peel Basin ballpark impossible?  Or would there still be a way to integrate a stadium into the area there?  I am having trouble determining this from the map.

Dude. Forget it. Let it go. You will feel better trust me.

Question pour le tracé. Est-ce qu'on utilise les meme chemin de fer que CN? Désolé pour la question naiseuse.

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1 minute ago, peekay said:

Dude. Forget it. Let it go. You will feel better trust me.

Question pour le tracé. Est-ce qu'on utilise les meme chemin de fer que CN? Désolé pour la question naiseuse.

https://www.cdpqinfra.com/sites/default/files/pdf/fiches_technique2_modifications_profil_en.pdf

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à l’instant, peekay a dit :

Dude. Forget it. Let it go. You will feel better trust me.

Question pour le tracé. Est-ce qu'on utilise les meme chemin de fer que CN? Désolé pour la question naiseuse.

Oui pour le viaduc, le CN l'a vendu. Il sera partagé avec les trains de VIA et la ligne Mont-Saint-Hilaire. Avec 6 (parfois 7) voies c'est très faisable.

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1 minute ago, SkahHigh said:

Oui pour le viaduc, le CN l'a vendu. Il sera partagé avec les trains de VIA et la ligne Mont-Saint-Hilaire. Avec 6 (parfois 7) voies c'est très faisable.

OK donc, il vont quand meme construire des nouvelles voies Right?

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28 minutes ago, Sultanator said:

J’ai de la misère à comprendre où exactement à Griffintown sera située la station ... anyone ? :)

Par ailleurs, la station prévue sous le bassin Peel sera également en surface, et non plus en sous-terrain, à un endroit encore à déterminer. « Nous voulons nous assurer qu'il (le train) se fondera dans le décor », a dit la mairesse de Montréal, Valérie Plante.

http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1082815/projet-reseau-electrique-metropolitain-milliards-montreal-consortiums-constrats-sabia-couillard

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31 minutes ago, SkahHigh said:

Probablement. Espérons qu'elle sera mieux entretenue, parce qu'au niveau des quais c'est vraiment pas terrible pour les trains de banlieue. 

Vraiment une excellente nouvelle pour ça! IC est maître dans la valorisation donc j'espère qu'ils vont être originaux avec le viaduc et la gare centrale.

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il y a 3 minutes, jerry a dit :

Par ailleurs, la station prévue sous le bassin Peel sera également en surface, et non plus en sous-terrain, à un endroit encore à déterminer. « Nous voulons nous assurer qu'il (le train) se fondera dans le décor », a dit la mairesse de Montréal, Valérie Plante.

http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1082815/projet-reseau-electrique-metropolitain-milliards-montreal-consortiums-constrats-sabia-couillard

C'est pour ça que la Caisse parle de concours d'aménagement!

Capture2.JPG

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8 minutes ago, Exposteve said:

Aside from the La Presse article which stated that the baseball stadium project was "dead" following the election of Plante (which I believe is a simplistic statement, given there are investors with significant time/cash invested in the project already), does the new route for the REM render the proposed Peel Basin ballpark impossible?  Or would there still be a way to integrate a stadium into the area there?  I am having trouble determining this from the map.

Nothing about the previous or new REM route affects the viability of that site for a future baseball stadium. It was simply a business calculation by la caisse that with a new administration the return of a baseball team (and a new stadium) was unlikely thus killing the business case for an underground station (that would have been presumably directly connected to the ballpark) at that location.

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