Aller au contenu

Messages recommendés

They are all interesting projects. Including the detailed post that Maisonneuve shared earlier. However, all of them are impossible.

I cannot comprehend why people do not come to grips with that reality.

 

The public area is West not East of the CP line as you stated earlier.

 

CN is a much bigger player in Montreal. Look at this map and maybe it will be clear as to why this plan as well as the one you detailed is merely a pipe dream.

 

 

2016-06-09 10-07-58.jpg

 

The above map only displays CN's lines. The port of Montreal has numerous other Rail lines in that area. Remember the shit CN pulled when Transport Quebec tried to build over the tracks at the airport? Do you think they will allow their tracks to go in a tunnel? I can answer for you. No.

 

The railways for a port facility are like the runways for an airport. There is no way to move them. Especially if there is no room left in the area.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On their image, If you draw a straight line from the CP rail line towards the river, you see that the present curve (west of that line) is now considered to be usable space (park or development).

 

I don't know your professional creditionals, but urbanists (Gruhm) and the city planners at the Bureau de strategie centre-ville purport that it is possible to free up this land for private/public use.

 

Are you saying that they are wrong and you are right?

 

sent via Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

I don't know your professional creditionals, but urbanists (Gruhm)

 

Des pelleteux de nuage déconnectés, si tu veux mon avis.

 

and the city planners at the Bureau de strategie centre-ville purport that it is possible to free up this land for private/public use.

 

Pas nécessairement. Le document de consultation de la stratégie centre-ville ne dit pas explicitement qu'il y aura quelque intervention que ce soit au niveau de la courbe des voies ferrées. Ça c'est seulement ton extrapolation.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La ville veut développer les rives à ces endroits mais on ne sait pas trop comment encore...

Le problème à couvrir les voies, et je crois que c'est ce que Rocco disait, c'est qu'on ne peut pas mettre des trains qui pourraient contenir des matières dangereuses en tunnel. La même raison pourquoi les camions qui transportent des matières dangereuses ne peuvent emprunter les tunnels Ville-Marie/L.-H.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Des pelleteux de nuage déconnectés, si tu veux mon avis.

 

 

 

Pas nécessairement. Le document de consultation de la stratégie centre-ville ne dit pas explicitement qu'il y aura quelque intervention que ce soit au niveau de la courbe des voies ferrées. Ça c'est seulement ton extrapolation.

C'est ton opinion. Mais dans une entrevue lors de la conférence de presse, Richard Bergeron a suggère de regarder la proposition pour Entrée Maritime pour avoir une idée de comment le secteur pourra ressembler. Comme j'ai mentionné, il y 2 versions de ce projet. Je ne sais pas lequel Bergeron avait dans tête. On saura plus lors des consultations publiques...

 

sent via Tapatalk

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

La ville veut développer les rives à ces endroits mais on ne sait pas trop comment encore...

Le problème à couvrir les voies, et je crois que c'est ce que Rocco disait, c'est qu'on ne peut pas mettre des trains qui pourraient contenir des matières dangereuses en tunnel. La même raison pourquoi les camions qui transportent des matières dangereuses ne peuvent emprunter les tunnels Ville-Marie/L.-H.

 

Je ne sais pas si Rocco l'avait mentionné mais c'est certain que je l'ai écrit quelque part au forum. Il (toi) as raison

 

Lien au réseau CN: http://cnebusiness.geomapguide.ca/

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On their image, If you draw a straight line from the CP rail line towards the river, you see that the present curve (west of that line) is now considered to be usable space (park or development).

 

I don't know your professional creditionals, but urbanists (Gruhm) and the city planners at the Bureau de strategie centre-ville purport that it is possible to free up this land for private/public use.

 

Are you saying that they are wrong and you are right?

 

sent via Tapatalk

 

If I say yes I am right and they are wrong I will sound arrogant.

Instead, I prefer to say I have almost 20 years in the industry. The complexities and intricacies of the transport of goods is not something an urban planner is privy of.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...