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Douanes américaines - Gare Centrale


andre md

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1 hour ago, nephersir7 said:

Bonne nouvelle! La mise en place de la loi canadienne permettant le prédédouanement à la Gare Centale va se faire incessament, puisqu'elle vient de recevoir l'approbation du Sénat.

 

This will save what 1-2 hours at the border? 

It is still a long train ride to NYC.

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55 minutes ago, jesseps said:

This will save what 1-2 hours at the border? 

It is still a long train ride to NYC.

Oui mais ça l'ajoute Washington et Boston comme destinations potentielles. Amtrak a rénové ses rails en perspective d'ajouter ces services à Montréal. Enfin, il y était temps, les US, d'habitudes plus froids sur les questions de sécurité aux frontières, ont adopté leur loi il y a des lustres.

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Faut pas oublier non plus que la Nouvelle-Angleterre travaille fort en ce moment pour allonger le trajet du Vermonter vers Montréal et celui de l'Ethan Allen vers Burlington (et potentiellement Montréal). Le trajet a beau encore être long sur l'Adirondack jusqu'à New York, il deviendra tout à fait compétitif pour se rendre à Plattsburgh ou Lake Placid et plus tard vers Burlington, les montagnes du Vermont/New Hampshire ou le Connecticut. C'est un début.

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On 8/2/2017 at 11:00 AM, nephersir7 said:

Il n'y aura aucun arrêt entre la frontière américaine et la Gare Centrale. Donc ce sera pareil comme un vol transfontalier, le contrôle se fait à Montréal d'un bord comme de l'autre.

Y'a pas un arrêt à Saint-Lambert ?

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il y a 2 minutes, Miska a dit :

Y'a pas un arrêt à Saint-Lambert ?

Il n'y en aura plus.

il y a 15 minutes, helios_the_powerful a dit :

la Nouvelle-Angleterre travaille fort en ce moment pour allonger le trajet [...] de l'Ethan Allen vers Burlington (et potentiellement Montréal).

Intéressant! Je n'étais pas au courant pour l'Ethan Allen.

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15 minutes ago, nephersir7 said:

Il n'y en aura plus.

Intéressant! Je n'étais pas au courant pour l'Ethan Allen.

Ok Merci, j'avais pas remarqué dans les documents.

Ce projet est aussi rapide que le train lui même ! Un plan date de 2009 O.o:confused:

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Il y a 2 heures, nephersir7 a dit :

Intéressant! Je n'étais pas au courant pour l'Ethan Allen.

http://www.massdot.state.ma.us/Portals/39/Docs/NNEIRI_BostontoMontrealRoute_SDP.pdf

En gros, on discute de prolonger la route du Vermonter vers Montréal comme un must pour équilibrer la ligne (avec une grosse destination à chaque bout), et on parlait ensuite de doubler la fréquence d'ici environ 10 ans (2 par jours). Une route à bonne vitesse entre Springfield et Boston est aussi dans les plans. Le prolongement du Ethan Allen, c'est présentement en construction avec des gros travaux dans le coin de Vergennes et Middlebury pour réhabiliter le rail.

Le trajet qu'emprunte le Vermonter a eu droit à beaucoup d'améliorations dernièrement, surtout au Connecticut et au Massachusetts, ce qui a accéléré le parcours. Le Connecticut investit dans un train fréquent et rapide entre New Haven et Springfield, et la station de Springfield a été complètement rénovée. Comme ces trains sont hautement subventionnés par les états et que ceux-là sont prêts à mettre l'argent, ça avance. En plus, Amtrak semble de plus en plus considérer un alignement par Springfield pour l'Acela Express étant donné l'opposition des villes côtières au Connecticut à tout travaux d'amélioration du rail.

Bref, le lien à vitesse décente vers New York, il risque de passer par le Vermont et les douanes simplifiées c'est une étape essentielle vers ça.

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Vermont moves closer to improved air and rail travel with Canada

Vermont Business Magazine Senator Patrick Leahy (D-Vermont) hails action this week by the Canadian Parliament to pass new customs preclearance language into law that will make possible improved rail and air travel between Vermont – and other points in the United States -- and Canada. For an Amtrak rail crossing, Vermont officials have previously told VBM that logistics would still have to be worked out in setting up a station in Montreal to handle customs, among other prerequisites.

Amtrak’s Montrealer line used to run service between Washington, DC, and Montreal, Quebec, serving nine Vermont stations along the way.  That cross-border service ended in 1995, when St. Albans became the terminus for the new Vermonter train. Even with this step forward, service to Montreal would still be several years away.

The Canadian Senate passed the legislation, known as C-23, last week, and the bill took its last step in the Canadian legislative process on Tuesday night, receiving Royal Assent.  The bill is companion legislation to Leahy’s Promoting Travel, Commerce, and National Security Act, which became law in 2016.  With the law’s adoption, streamlined customs procedures will be implemented for air travel – and eventually passenger rail service – between Burlington and Canadian cities, and between other U.S. and Canadian destinations.  Following enactment of C-23, the Canadian government will work to adopt implementing regulations.

Leahy said:  “Passage of C-23 is a major milestone that brings Vermont another crucial step closer to smoother travel to Canada.  I had a very positive call this week with the Canadian Ambassador to the United States, David MacNaughton, about the vital ways that expanded preclearance will help strengthen ties between Vermont and Canada.  With this legislation now in place, Canada and the United States – and especially Vermont -- are poised to reap the rewards of improved border security and better economic growth.  I look forward to continuing my work and partnership with the Canadian government to make expanded preclearance a reality.”

The international agreement advances two of Leahy’s key national goals: enhancing U.S. national security, and increasing efficiency for travelers and commercial exchanges.  Leahy has long advocated improving cross-border travel and was the driving force behind this effort, writing the bill, forging the bipartisan and bicameral coalition, and guiding its passage through the Senate and into law.

The United States currently operates preclearance facilities at 15 airports in 6 countries, including Canada.  These facilities allow individuals to pass through Customs and Border Protection (CBP) inspections prior to traveling, expediting their arrival in the United States, and protecting national security by preventing those who should not be traveling to the United States from doing so before they arrive.  Under a new agreement, the United States will expand its preclearance operations in Canada.  The Leahy-authored legislation ensures that the United States has the legal authority to hold U.S. officials accountable if they engage in wrongdoing while stationed in Canada – a necessary prerequisite to full implementation of this agreement.

These international, cross-border efforts remove all legislative hurdles to the creation of a preclearance facility at Montreal’s Central Station, for reestablishing passenger train service between Vermont and Montreal, and is a step forward to improve air service between Burlington International Airport and Toronto City Airport.  The United States currently stations CBP officers in select locations in Canada to inspect passengers and cargo bound for the United States before they leave Canada.  These preclearance operations relieve congestion at U.S. airports, improve commerce, save money, and provide national security benefits.

(THURSDAY, Dec. 14, 2017) -- Senator Patrick Leahy

http://www.vermontbiz.com/news/2017/december/14/vermont-moves-closer-improved-air-and-rail-travel-canada

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