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Reconstruction de l'autoroute Métropolitaine


Trudeau

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12 minutes ago, digitalfunkster said:

This might cost a fortune, but I have always thought the best plan would be to dig a tunnel underneath the currently metropolitain, that way most of the work can go on without disturbing the current traffic. The tunnel would just be for traffic wanted to go from saint leonard to west of the 15. The next step would be to demolish the metropolitain. Then build an urbain boulevard at street level that can be used for local traffic.

And while they do that use the tunnel diggers to join the two 15’s underground as well. 

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20 minutes ago, MARTY said:

Pics from this link, thanks marty.

 

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Premier choix: boulevard urbain

- Il s'agit cependant d'une proposition complètement irréaliste car cela occasionnerait des embouteillages monstres en permanence. 

Deuxième choix: tranchée ouverte

- Malheureusement cette solution ne permet pas de désenclaver les quartiers. L'avantage par rapport à la voie aérienne est une meilleure perspective.

Troisième choix: voie aérienne 

- Non seulement cela ne permet pas le désenclavement mais en plus la perspective est complètement bloquée.

Choix idéal: tunnel profond

- La solution de loin la plus dispendieuse. De plus, je crois que cela ne serait pas techniquement réalisable à cause de la ligne de métro qu'il faudrait traverser. Cependant cela permettrait un haut volume de circulation, comme la voie surélevée ou la tranchée, mais avec en bonus un boulevard urbain au dessus. Le meilleur des deux mondes. Malheureusement un des ces deux mondes est imaginaire.

Conclusion: aucune solution n'est complètement satisfaisante.

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Le Big Dig de Boston a coûté la bagatelle de  14,6 milliards en dollars constants de 2006. Cela me semble la raison pour laquelle la solution de tunnel n'aie pas été étudiée.

La tranchée ouverte pourrait potentiellement devenir une tranchée fermée mais en regardant l'autoroute Décarie, je doute que ça se fasse dans un avenir raisonnablement rapproché.

Décarie est-il vraiment mieux que la Métropolitaine? Personnellement, je déteste les deux.

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Whatever we do we need to fix the whole issue of integrating the two 15s along with it so we resolve the rush hour congestion slowness by taking those cars off the 40. Personally I’d prefer a tunnel since it would be dryer during winter and keep traffic flowing better. Creating a by pass along the 440 or 640 for trucks and traffic heading beyond Montreal would also alleviate a lot of congestion. Open tunnels like Decarie and the 20 have only been vilified and divisive in their neighborhoods.. they are the worst options. Replacing the current 40 with an urban boulevard would significantly slow down driver’s ability to move around the city quickly if they include stop lights. For example Henri-Bourassa and Pie IX at rush hour now is a slow nightmare versus a quick flowing over/under pass prior to the elimination of the H-B overpass.

So many possibilities.. only so much money. At some point though the city has to deal with it. 

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A tunnel would cost about 100 billion by the time it is done.

Self-driving cars will help a lot in the future because we can easily avoid gridlock by driving a few centimeters away from the car in front and back. Also, we can add a fourth lane by reducing the lane widths. But that is still a few decades away.

I believe that maintaining the status quo while linking the 2 "15`s" is the only option at this point.

  • Confused 1
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