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Tour des Canadiens 2 - 53 étages (2019)


MARTY

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Wow!  Great pics.  I love seeing skyscrapers rise south of St.Antoine!  Finally breaking what always seemed like a barrier/border to the CBD.  This was such a wasteland until relatively recently it's amazing the see a city getting built from scratch down here - including farther off, Griffintown.  

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26 minutes ago, internationalx said:

Wow!  Great pics.  I live seeing skyscrapers rise south of St.Antoine!  Finally breaking what always seemed like a this barrier/border to the CBD.  This was such a wasteland until relatively recently it's amazing the see a city getting built from scratch down here - including farther off, Griffintown.  

Amen. Really hope 100% of Quad comes through.

I do find, even if Quad materializes to its full potential, that the stretch of Saint-Antoine between Peel and University to be extremely unwelcoming and is in my opinion, one of the worst places to walk. Would be really interesting to see what the urbanists on this forum could propose to make it more inviting? Might be too late though...

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il y a 37 minutes, _mtler_ a dit :

Amen. Really hope 100% of Quad comes through.

I do find, even if Quad materializes to its full potential, that the stretch of Saint-Antoine between Peel and University to be extremely unwelcoming and is in my opinion, one of the worst places to walk. Would be really interesting to see what the urbanists on this forum could propose to make it more inviting? Might be too late though...

On sait déjà (de mémoire pour être honnête) que CF cède une marge de son terrain à la Ville pour qu'elle puisse élargir les trottoirs et aménager des bandes verdies et plantées entre les piétons et les véhicules. À mon avis, le stationnements sur rue sur ce tronçon est à proscrire. Il y aura en masse de stationnement intérieur. On peut se permettre de récupérer le 5-6 mètres qu'ils représentent, surtout au nord. 

C'est peu, mais c'est déjà ça. Il ne faut pas minimiser l'impact de ce type de corridor sur le confort et le sentiment de sécurité des piétons. 

Après, si on aménage des ponts aériens pour éviter que les gens marchent dehors, ou si on a négligé les corridors de vent, c'est autre chose. Comment trouvez-vous les terrasses au coin Wellington et Peel? ;)

Extrait du PPU :

 

Saint-Antoine.JPG

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It's so inhospitable a street because it has been treated as though it's a back alley - the back alley of downtown; the Bell Centre, Place du Canada, Le 1000, are so hostile to the street in terms of design and use. Place du Canada is marginal but the base is so heavy and the entrance to the building so dark…  the south side of the street has some character with the old Gazette building and the federal building, but the sidewalks are super narrow - the plans should help.  The viaduct of Place Bonaventure is so hugely overbuilt and heavy too…   

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Quand on y pense, la rue Saint-Antoine est la première rue du centre-ville. 

Au début, dès l'époque de la Nouvelle-France, il y eut le faubourg Saint-Antoine qui s'est développé à la sortie de la ville fortifiée, sur ce chemin de Saint-Antoine, celui qui menait à la côte du même nom. (La Côte-Saint-Antoine est devenu Westmount et NDG.)

Quand il y a eu les premières divisions administratives du territoire de la Cité de Montréal au début du 19e siècle, c'est tout le secteur au nord-ouest du Vieux-Montréal qui pris le nom de Quartier Saint-Antoine. Avec l'augmentation de la population, le quartier Saint-Antoine fut divisé en trois. Au sud de Saint-Antoine c'est devenu le quartier Saint-Joseph. Au nord, la partie à l'est de Guy est devenue le quartier St-George, et la partie à l'ouest de Guy, le quartier St-Andrew (Saint-André).

Aujourd'hui, le coeur bâti du centre-ville occupe pas mal l'espace de l'ancien quartier St-George. 

La rue Saint-Antoine est donc la doyenne du centre-ville de Montréal.  

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