Aller au contenu

Arbora - 8, 8, 8 étages (2019)


WestAust

Messages recommendés

Don't give them the deposit unless they commit, in writing, to a delivery date. Write a letter and have them sign it. Put a clause that entitles you to $100/day if they do not respect the date in question. 

If they refuse to sign, do not give them your final deposit. 

 

  • Thanks 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

1 hour ago, budgebandit said:

Don't give them the deposit unless they commit, in writing, to a delivery date. Write a letter and have them sign it. Put a clause that entitles you to $100/day if they do not respect the date in question. 

If they refuse to sign, do not give them your final deposit. 

 

Yeah well I guess I'll know for next time I already sent the deposit when I received the letter with the delivery date asking for the deposit...

"In the case of a delay in occupancy, is the builder under any obligation to compensate you financially? If he is accredited with the New home guarantee program of the APCHQ, the answer is yes. The buyer could receive up to $5,000 in the case of a delay, on the condition that he can supply evidence."

I guess that first letter is not enought "evidence"...

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il y a 2 heures, js.bonin a dit :

Yeah well I guess I'll know for next time I already sent the deposit when I received the letter with the delivery date asking for the deposit...

"In the case of a delay in occupancy, is the builder under any obligation to compensate you financially? If he is accredited with the New home guarantee program of the APCHQ, the answer is yes. The buyer could receive up to $5,000 in the case of a delay, on the condition that he can supply evidence."

I guess that first letter is not enought "evidence"...

 

Contact l'Office de la protection du consommateur. Someone can surely advice you on the best actions to take.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 semaines plus tard...
1 hour ago, -AX- said:

Le pieutage pour la 3e phase a commencé ce matin.

7 mars 2018:

Je voulais "poster" ces photos la semaine dernière mais je n'ai pas pu avant, désolé. Ils venaient de nettoyer le terrain en vu du pieutage.

IMG_20180307_180252.jpg

IMG_20180307_180211.jpg

Modifié par charley_lec
ajout de date
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je trouve qu'a cet emplacement, ou aurait du laisser batir au moins 12 etages. Avoir une hauteur plafond partout detruit toute sensation de perspection du quartier et n'encourage pas les gens a regarder en haut. Quoi qu'en partant, beaucoup des edifices nous font plutot regarder le troittoir avec leur architecture.

  • Haha 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

On peut considérer le projet Arbora comme un pionnier dans son domaine, il aura alors joué de prudence. Aussi je demeure convaincu que suite à son succès, le promoteur tentera sûrement sa chance avec quelque chose de plus élevé et qui sait de plus audacieux? Mon petit doigt me dit que l'avenir de la ville est dans le bois :D

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 semaines plus tard...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Invité
Répondre à ce sujet…

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

  Seulement 75 émoticônes maximum sont autorisées.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   Afficher plutôt comme un lien

×   Votre contenu précédent a été rétabli.   Vider l’éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Countup


×
×
  • Créer...