Gilbert

Projets de Toronto - Nouveautés et progressions

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Simplement un petit fil sur les projets à Toronto.

Ils ont de nouveaux projets toutes les semaines là bas. Bulle immobilière ou non, c'est impressionnant!

 

Ils ne sont pas tous beaux (loin de là), mais certains valent la peine d'être montrés!

 

Ma signature est une excellente citation de Drapeau, mais elle ne veut pas dire que cette ville ne peut pas nous inspirer non plus!

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Ten York will be 75 storeys...

 

Downtown Toronto - Massey Tower - 60 storeys

urbantoronto-4708-15459.jpg

 

Downtown Toronto - Aura - 78 storeys

dnkr4l.jpg

 

Downtown Toronto - Theatre Park - 47 storeys

TheatreParkTower.jpg

 

Downtow Toronto - L Tower - 57 storeys

home.jpg

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Malgré toutes ses magnifiques tours, je n'envie pas Toronto. Montréal reste une ville nord-américaine totalement unique, à part. Il faut juste lui permettre un plus grand flot de capital en encourageant le ré-investissement, l'entrepreneurship et une éducation de très haut niveau. Tiens, la Suisse pourrait être une inspiration jusqu'à un certain point.

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50 Bloor - 83 stories (proposed)

untitled-14.jpg

 

6 floors are supposedly for retail space. Last time I saw a mall with 6 floor of retail space, I was in Bangkok. I wish I could say the same for New York but those are actual department stores.

Modifié par jesseps

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    • Par Habsfan
      Je sais que c'est Toronto et que plusieurs ne l'aiment pas, mais regardez cette photo du Skyline the la VIlle Reine. C'est vraiment beau et très impressionant! Je dirais même que c'est hallucinant!
       

       
      J'aimerais voir la comparaison avec une photo du C-V de Montréal d'environs la même distance! Juste pour le fun!
    • Par fmfranck
      Les effets des taxes à Toronto et Vancouver se font sentir. 
      http://www.bnn.ca/montreal-emerges-as-luxury-real-estate-hot-spot-sotheby-s-1.860292
       
    • Par MtlMan
      Le marché de l'habitation montréalais plus en santé qu'à Toronto ou Vancouver
       
      Les dernières données de la Société canadienne d'hypothèques et de logement (SCHL) démontrent que le marché de l'habitation se porte plutôt bien à Montréal.
      Un texte de Marc Verreault
      Il n'y a pas de surévaluation des prix des habitations, contrairement à ce qui se produit à Toronto ou Vancouver.
      Lors du dernier trimestre de 2016, du côté des maisons unifamiliales, l'avantage était aux vendeurs sur l'île de Montréal, sur la Rive-Sud et à Laval, tandis que sur la Rive-Nord, c'était plutôt équilibré entre vendeurs et acheteurs.
      Par contre, la Rive-Nord est dans une situation particulière, puisque dans le marché de la copropriété, les acheteurs bénéficient d'un choix plus vaste.
      « Il y a eu beaucoup de constructions, ces dernières années, donc autant sur le marché de la revente que sur le marché du neuf, on voit beaucoup de stock, là », explique Marie-Claude Guillotte, analyste principale à la SCHL.
      Mme Guillotte observe aussi que le ralentissement des mises en chantier de copropriétés se poursuit, les promoteurs écoulant les condos invendus avant de démarrer de nouveaux projets.
      Pour ce qui est de l'année en cour, les conditions seront sensiblement les mêmes, estime l'analyste principale.
      « Du côté des mises en chantier, on s'attend à des niveaux autour de ce qu'on a eu en 2016; du côté du nombre de reventes, on s'attend à une légère augmentation, des prix aussi, il y a un peu de pression sur les prix, mais on est encore loin d'une accélération des prix », ajoute Mme Guillotte.
      Dans l'ensemble, les conditions de marché pour les maisons unifamiliales et les immeubles à revenus (plex) sont légèrement à l'avantage des vendeurs, contrairement à la copropriété, où les acheteurs sont favorisés.
      Le prix moyen des maisons dans la grande région de Montréal a augmenté d'un peu plus de 3 % en un an.
       
      http://ici.radio-canada.ca/nouvelle/1030391/marche-habitation-montrealais-donnees-schl-societe-hypotheques-logement-sante-toronto-vancouver
    • Par YUL
      Vers un service d’autobus communautaire à Toronto?
      Philippe Leblanc
       
      http://ici.radio-canada.ca/regions/ontario/2014/10/07/006-service-autobus-communautaire-toronto.shtml
       
      C'est connu, le transport en commun fait grincer des dents à Toronto. Deux résidents qui en avaient assez d'attendre l'autobus ou le tramway ont décidé de prendre les choses en main.
       
      Depuis lundi matin, un autobus nolisé grâce à du financement communautaire et surnommé le Liberty Village Express dessert aux heures de pointe ce quartier situé à l'ouest du centre-ville de Toronto. Le projet pilote va se poursuivre jusqu'à vendredi.
       
      « Le transport collectif existant n'est tout simplement pas suffisant dans certains quartiers », affirme Taylor Scallion, le cofondateur du service de transports nolisé Line Six.
       
      La ligne de tramway la plus achalandée
       
      La ligne de tramway qui dessert le quartier Liberty Village est la plus achalandée de la métropole canadienne. Quelque 60 000 passagers empruntent cette ligne quotidiennement.
       
      « C'est mon défi chaque jour, réussir à dénicher une place dans les tramways bondés. Je dois des fois en laisser passer trois ou quatre remplis à capacité avant de pouvoir monter », soutient Suzette Ramchiran, en attente du tramway.
       
      Environ 65 personnes ont payé 25 $ pour cinq voyages à bord du Liberty Village Express. Les organisateurs affirment avoir amassé jusqu'à maintenant 2775 $.
       
      Si les organisateurs estiment que le projet pilote est un franc succès, ils songeront à implanter le service d'autobus nolisé grâce à du financement communautaire dans d'autres quartiers où le transport collectif fait défaut.
       
      « Nous invitons d'ailleurs les gens à voter sur le site web de Line Six pour les quartiers qu'ils souhaiteraient voir desservis », affirme Taylor Scollion.
       
      Problème grandissant de transport collectif
       
      Comme plusieurs endroits du cœur de Toronto, le quartier Liberty Village a vu les tours à condominiums pousser comme des champignons ces dernières années. Ce nouveau développement continue d'amener davantage de passagers, et la Commission de transport de Toronto peine à répondre à la demande.
       
      « Vous pouvez voir qu'il y a des tours à condo qui se construisent un peu partout à Toronto », affirme le chroniqueur municipal du National Post, Peter Kruitenbrouwer. « Mais il semble que les politiciens n'ont pas pensé à comment les gens qui habitent ces tours-là vont se rendre à leur boulot », ajoute-t-il.
       
      Selon plusieurs sondages, le transport collectif est d'ailleurs la priorité des Torontois dans la campagne électorale municipale en cours.
       
      « Il n'y a aucun doute que c'est l'enjeu déterminant pour moi », soutient Jennifer Nichols. « Je vais analyser les propositions des candidats à la mairie. Je veux des améliorations rapides, mais aussi une vision à long terme pour le transport collectif à Toronto », conclut-elle
    • Par IluvMTL
      http://www.archdaily.com/631845/4-techniques-cold-climate-cities-can-use-to-make-the-most-of-their-waterfronts/
       
      4 Ways Cold-Climate Cities Can Make The Most Of Their Waterfronts
       
      Chaudière Island project in Ottawa. Image Courtesy of Perkins+Will
      Urban waterfronts have historically been the center of activity for many cities. They began as economic, transportation and manufacturing hubs, but as most industries changed their shipping patterns and consolidated port facilities, many industrial waterfronts became obsolete. In Europe, smaller historic ports were easily converted to be reused for leisure activities. However, in North America, where the ports were larger, it was more difficult to convert the waterfronts due to logistical and contamination issues.
       
      Over the past 40 years or so, architects and urban planners have started to recognize the redevelopment potential for waterfronts across the United States and Canada, and the impact they can have on the financial and social success of cities. Though cold-climate cities pose a unique challenge for waterfront development, with effective planning waterfront cities with freezing winter months can still take advantage of the spaces year-round.
       
       
       
       
      Treasure Island project in San Francisco. Image Courtesy of Perkins+Will
      Many cities in the northeastern United States and Canada are applying “California design principles” – design tactics that allow individuals to spend time outside 365 days a year – to redevelop their waterfronts and make them accessible to the public all year long. At Perkins+Will we have been active in this change, applying lessons learned in San Francisco and the Bay Area to colder cities such as Toronto, Ottawa and Buffalo. Here are four design principles that can help cold-weather cities make the most of their waterfronts:
       
      Treasure Island project in San Francisco. Image Courtesy of Perkins+Will
      1. Planning for winter sun
       
      Areas with sun are easily the most well-loved places in any city, but in dark, winter months, they can be especially hard to find. City spaces should find ways to plan for winter sun from the beginning of new development because individuals need, and are drawn to, the warmth that sunlight provides. Maximizing available sun in the winter is key to creating spaces where people love to be.
       
      Solar study for Lower Yonge project in Toronto. Image Courtesy of Perkins+Will
      San Francisco is a good example of this. In 1984, San Francisco voters passed Proposition K, a historic “Sunlight Ordinance,” specifically to protect the city’s parks from the shadows of new buildings. When Perkins+Will worked on the Treasure Island project—an urban design project to transform the island into a vibrant new San Francisco neighborhood—we implemented that same design principle. We wanted to ensure on chilly days visitors to the small island, opposite the city on the San Francisco Bay, would have access to the sun. However, many cold-climate cities do not have these same regulations, so when we work on projects outside the Bay Area, like the Lower Yonge project in Toronto, we have to bring with us the sentiment that buildings should be designed to protect access to winter sun in public spaces.
       
      Lower Yonge project in Toronto. Image Courtesy of Perkins+Will
      Our Lower Yonge project was the last piece of undeveloped waterfront near Toronto’s downtown area. Before beginning the project, we analyzed not only the existing buildings and transit systems, but also the site’s winter sun patterns. This helped us identify a patch of winter sun in the middle of the site from 10 am to 2 pm on December 21, the shortest day of the year, when the least amount of sun is available. To protect this important asset, we located a public park there—a major open space the site was lacking before—to encourage pickup football or soccer games and winter activity. We then used 3D digital design tools to shape the urban form of this new development ensuring that we would always have that same patch of winter sun.
       
      Lower Yonge project in Toronto. Image Courtesy of Perkins+Will
      2. Creating plazas that block wind
       
      In winter months, wind can make cold climates feel 10 to 20 degrees colder than they really are. For people to feel comfortable outside during winter months they have to be protected from cold winter winds. Cities can provide that protection with street patterns and structures that break up and block the wind.
       
      Chaudière Island project in Ottawa. Image Courtesy of Perkins+Will
      Over one hundred years ago the U.S. Army implemented this design principle at San Francisco’s Presidio. The Army strategically planted more than 300 acres of large trees that helped block the harsh prevailing winds to protect the officers who resided there. When we recognized the brilliance behind this design principle, we carried it over to Treasure Island, where we planted trees and methodically placed buildings to help block the wind. Similarly, we took this California design principle and applied it to Chaudière Island in Ottawa.
       
      Solar diagram for Chaudière Island project in Ottawa. Image Courtesy of Perkins+Will
      Like the work we did in Toronto, we surveyed Chaudière Island before we designed anything. In addition to identifying several plazas that receive winter sun, we analyzed the prevailing wind patterns that were acting on the island. To protect those plazas from the harsh winter winds, we designed the streets that led to the plazas so they were oriented away from the prevailing wind. We designed streets that were not straight, but instead meandered to prevent the wind from channeling down the streets. This helped create calm, sunny plazas on the island, even in the harsh months of winter.
       
       
      3. Breaking up outdoor spaces with comfort stations
       
      In freezing winter conditions, people typically only feel comfortable walking outside for about 60 seconds. Providing a small destination for them every minute helps break up the cold and encourages individuals to use the waterfront space in the winter.
       
      Crissy Field in San Francisco is a large stretch of public park and beach on the northern side of the city. When the fog rolls in and prevailing winds pick up, the beach can be quite chilly. As a result, the city has created small destinations along the beach to break up the stretch. Wind-protected benches are located every few hundred feet and “warming huts” along the beach provide relief from the elements for visitors while offering a chance to learn more about the area, purchase a cup of coffee and warm themselves. We found this same technique to be successful when planning Treasure Island and implemented it again in our Outer Harbor project with the City of Buffalo.
       
      Outer Harbor project in Buffalo. Image Courtesy of Perkins+Will
      The Outer Harbor project area spans a total of 200 acres, which can take people 30 minutes or longer to cross. To break up the space and make it more bearable during the freezing months, we provided some sort of visual or physical destination every minute, like benches, public art and other landscape elements. Every five minutes we designed comfort stations with heaters and restrooms. We used these small destinations as a way to incorporate unique artwork and make the area more exciting.
       
      4. Designing for active winter programming
       
      Many cities have outdoor spaces that are perfect for summer recreation, but when it comes to the winter months, those spaces go largely unused. Cities looking to make the most of their waterfronts year-round should plan for winter activities from the beginning.
       
      San Francisco has large stretches of beach and paved outdoor areas along its waterfront, which makes it an optimal location for walking, cycling and running. On Treasure Island, we planned for similar open spaces with large recreational fields, shoreline promenades and artificial wetlands. While snow is not a factor in the Bay Area, other cities that have harsh winters can still use their spaces all year if they plan accordingly.
       
      Through our work with the Outer Harbor project in Buffalo, we created a space along the city’s waterfront we wanted residents to enjoy year-round. The space has an abundant network of walking and running trails, which were designed with wind protection, comfort stations and winter sun in mind. We looked at the site with an eye for specific hills that could be transformed into sledding hills in the winter, or bike paths that could be used for snowshoeing or dog sledding. Now, the space can be used for skating, ice sculptures and winter festivals and is a popular place in both summer and winter months.
       
      "Human Comfort Diagram" for the Outer Harbor project in Buffalo. Image Courtesy of Perkins+Will
      The most valuable asset that a waterfront city has is the waterfront itself. Waterfronts provide locations of growth and commerce within urban areas. For cities where there was previously no activity around their waterfronts, waterfront redevelopment is a great way to breathe life into areas that were once bustling hubs of activity. Activating cold weather waterfronts for year-round use presents serious challenges; however, urban design and planning offers solutions to these challenges and an opportunity for those cities to establish unique destinations that draw people to their waterfronts all year long.
       
      Noah Friedman is Senior Urban Designer in Perkins+Will’s San Francisco office.
       
      Cite: Noah Friedman. "4 Ways Cold-Climate Cities Can Make The Most Of Their Waterfronts" 15 May 2015. ArchDaily. Accessed 15 May 2015. <http://www.archdaily.com/?p=631845>
       
       
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